Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Sanur - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Sanur

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 November 2008 | Indonesië, Batavia

Na 12 uur slapen, ga ik ontbijten op het strand (jeej!). Het is echt een enorm ontbijt met fruit, eieren, toast, sap van papaya, passionfruit en weet ik wat allemaal voor lekkers. Er staan wat altaartjes op het strand en ik zie voortdurend mensen een offer brengen: koekjes, bloemetjes, allemaal kleine dingetjes. Daarna ga ik op zoek naar een sarong, anders hoor ik er hier niet bij. Erbij horen zit er hier trouwens sowieso niet in. Er zijn grofweg 3 categorieen mensen hier: ouderen, mensen met heel veel tatoeages (no offence) en Saskia's. Er zijn ongeveer 3 Saskia's.
Ik scoor uiteindelijk een mooie sarong bij een klein winkeltje, maar eenmaal aangeschaft, worden andere vrouwen boos dat het niet eerlijk is dat ik bij hen niks koop. "Buy something for my good luck". Good luck is hier het toverwoord. Ik loop weg met mijn zwarte tasje wanneer me te binnen schiet dat in Bali er verschillende kleuren tasjes zijn waaraan je (nou ja, de bevolking) kan zien of er goed onderhandeld is. Nou weet ik alleen niet meer welke kleur bij welk succes hoort. Wie het weet, mag het zeggen! Vandaag merk ik ook wel dat ik alleen reis: als ik niks doe, gebeurt er ook niks. Ik moet zelf bedenken waar ik zin in heb. Nou is dat niet erg: ik ben van nature sowieso niet zo goed me aan te passen aan een ander (ja, dat weet ik heus wel!!), maar het is toch wennen. Alleen eten vind ik helemaal niet erg. Heerlijk juist! Geen onnodig geklets aan m'n hoofd.
Wel word ik voortdurend gevraagd om naar een winkeltje te komen kijken, mannen vragen me of ik echt geen taxi nodig heb of ze vragen me waar ik naartoe ga. Dat had ik al ergens gelezen, dus dat verbaast me niet. Een vrouw alleen vinden ze vreemd hier.
Gisteren heb ik al onderhandeld met een chauffeur over de prijs om me naar Ubud te brengen (een dag niet onderhandeld, is een dag niet geleefd). Vandaag verwelkomt hij me met: Goodmorning Saskia, how are you? Wauw. Hier kennen ze de naam Zakia en dat betekent mooie vrouw. Misschien ook niet, maar ja, vooruit dan: 200.000 rupia. Ik had er al 50.000 afgekletst, maar dit is nog eigenlijk heel veel (14 euro). Maar ik heb geen zin in een bus (die 1 euro kost). Backpacken ok, maar wel met een beetje comfort :-) Ik schrik soms nog wel wat ik moet afrekenen: 40.000 rupia klinkt als 40 euro. Dit is echter 2,80 en dat betaal ik gemiddeld voor een diner. Met mijn budget van 30 euro per dag komt het wel goed. In Ubud heb ik een slaapplek geregeld bij Gusti's Garden. Op naar Ubud!

  • 18 November 2008 - 07:33

    Raketje:

    Wat een heerlijkheid, ontbijten op het strand met fruit, warmte en een uitzicht... Valt nieuws op RTL4 met mn havermoutpapje toch echt bij in het niets :) Het klinkt allemaal heerlijk relaxed, lekker aan het uitrusten en alles op je eigen tempo doen. Heerlijk toch, geen discussies, geen concessies, gewoon sassie-tijd! Geniet er maar van! geweldig om je zo te kunnen volgen, dikke knuffel, Yvetje

  • 18 November 2008 - 07:52

    Wouter:

    Ik zit hier op een donkere, koude novemberochtend met veel plezier jouw berichtje te lezen. En ik krijg er helemaal zin in! Dus.. bedankt en heel veel plezier! x Wouter

  • 18 November 2008 - 07:53

    F:

    Ben jaloers!!!
    X

  • 18 November 2008 - 13:47

    Gysèle:

    Lieve Sas,

    Geweldig om je ervaringen en reisverhaal te lezen. Je schrijft met humor! Geniet van al het moois!

    Liefs, Gys

  • 18 November 2008 - 17:06

    Gerrit:

    Leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    Geniet van je reis!
    Gerrit

  • 18 November 2008 - 18:01

    Joeri:

    Hey Yvetje,

    Wij deden en dachten vanmorgen blijkbaar precies hetzelfde - alleen zat er Cruesli met chocola in mijn bakje...

    En Sas: WAT EEN PARADIJS OP AARDE!!! Kun je daar niet gewoon lekker je centen gaan verdienen? Kom ik je af en toe opzoeken ;-)

  • 18 November 2008 - 18:48

    Menno:

    Hi Saskia,

    Geweldig te horen/lezen allemaal. Genieten allemaal en nu op naar het volgende avontuur.

    Have fun
    Menno

  • 18 November 2008 - 21:41

    Hayat:

    Hoi Saskia,

    ik lees je verhalen steeds als ze in mijn inbox staan. Errug leuk! en je schrijft ook boeiend. hoop dat je het erg naar je zin hebt. krijg ook een beetje de kriebels, maar ja...ik zit nu midden in een verbouwing, niet echt te vergelijken. strand of behang afhalen met een stomer... verschil moet er zijn toch? :-)

  • 18 November 2008 - 21:44

    Peter :

    Dag Liefie,

    Heel leuk om een sms'je te krijgen met 'Ik loop nu door de rijstvelden', terwijl ik achter mn pc zit te stoempen. Hihi. Ik loop over 3,5 week naast je, yiehaa!!
    Kus Peet

  • 30 November 2008 - 16:32

    Dick:

    Sas geweldig heb jij het daar .ik sta weer eens te schilderen thuis .
    maar goed je zulke en zulke . groetjes ook van barbara fijne tijd verder.
    je vuttertje :

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 90778

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: