Waar is Saskia? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Waar is Saskia? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Waar is Saskia?

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Mei 2009 | Nederland, Utrecht

Nou, hier! Ik ben door mijn proeftijd heen, jeej! Saskia is namelijk bij Inbo architecten goed bezig aan het zijn. Ik ben in HR eindverantwoordelijk voor 300 mensen. Trainingen, talent development, ik kan helemaal los. Ik heb superleuke collega's, hoewel het geen Adrie en Ryanne zijn natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik had geweten dat ik het zo leuk zou krijgen in een nieuwe baan (na de eerste moeilijke weken), ik waarschijnlijk eerder was opgeknapt na terugkomst in Nederland. Maar goed, mijn close friends weten dat ik nu eenmaal meer te verwerken kreeg dan was ingecalculeerd.
Je kunt nu eenmaal niet alles weten. Van mijn reis heb ik een mooi boek laten maken met alle verhalen, de bijbehorende foto’s en alle reacties van mijn fans. Ik heb een pakketje naar Ayu gestuurd met schriftjes, pennen, de foto’s, een mok met een foto van Ayu’s familie en mij erop, echt leuk. Ik hoop dat het is aangekomen. Dat weet ik misschien pas als Steve er weer is geweest......en dan hebben we het over september. Putu en Ramos mailen me nog steeds, Wayne wilde graag mijn foto’s die ik per dvd naar hem heb opgestuurd. Hij is er helemaal happy mee. Ook is net twee weken geleden het laatste pakket uit Laos gekomen. Voor m’n gevoel heb ik echt veel souvenirs gekocht en toch denk ik nu: had ik daar nou maar meer van meegenomen.

Maar dat was dat: Nederland is nu. Na al die mooie foto’s van Azie, kan ik jullie toch niet de foto’s van het prachtige Nederland onthouden. Zeker in de bloesemtijd ben ik nergens heen gegaan zonder camera. Want nu dat Azie mijn ogen weer geopend heeft, doe ik ze hier ook niet meer dicht. En alle reizigers onder ons hadden gelijk: Nederland went. Het kostte mij een maand of 2. Hoewel ik nou toch wel graag een huis met een tuin zou hebben, want weer zoveel binnen zijn, is echt een beetje jammer.

En ja, soms is het moeilijk om in een leeg huis thuis te komen. Op regenachtige dagen geen frisse lucht te voelen, behalve bij het in- en uitstappen van je auto. Soms wil ik in de file gewoon uit de auto stappen en in de zon gaan liggen op de mooie dagen. Soms wil ik gewoon even niks. Remedie: lekker skaten in de polder, gaan voorlezen aan blije kindjes (www.voorleesexpress.nl), trainingen uitwerken en geven, met Simone urenlang nonstop kletsen, wandelen op de hei, een hele avond nonstop Gilmore Girls-dvd’s kijken in m’n pyjama, met Essie even wat drinken in de stad, met nichtje Mathilde een knutselweekend houden, de kleurige Baobab-gids doorbladeren en wegzwijmelen bij Costa Rica, me bij m’n biologische groentepakketje bedenken wat ik daar nou weer van ga maken, m’n collega’s Brabants leren, de sauna in, relaxen bij Yv of Fer, concertkaartjes kopen voor Heather Nova. Kortom: het is weer op de rit. En ach, aangezien mijn nieuwe baan gewoon kwam aanwaaien en een lot uit de loterij blijkt, zullen een man en een huis ook wel komen aanwaaien.

Overigens heb ik al wel mijn eerste blunder op mijn werk begaan (dan hebben we dat ook maar weer gehad). Ik werkte er net twee weken volgens mij. Dan wil je dat alles piekfijn in orde is. Om mijn voeten en laarzen fris te houden doe ik wel eens talkpoeder in mijn laarzen. Zo ook met de bruine laarzen die ik deze keer aandoe naar mijn werk. Als ik eenmaal aankom op mijn werk, kom ik er al lopend achter dat deze laarzen daar niet geschikt voor zijn: ze zijn helemaal wit uitgeslagen. Deze laarzen hebben van die gaatjes aan de bovenkant en het talkpoeder komt daar doorheen (het zijn dus echt gaatjes-gaatjes). Bij elke stap die ik zet, komt er een rookwolk uit mijn laarzen. Ondanks het uitschudden van de laarzen liet ik de hele dag sporen achter op de (donkere) vloerbedekking. De kamer heeft de hele dag naar talkpoeder geroken en mijn collega's kwamen niet meer bij van het lachen. Ik heb me meteen onsterfelijk gemaakt. Zo, jullie weten weer waar Saskia zit. Saskia zit op haar plek.



  • 08 Mei 2009 - 17:41

    Fer:

    Lieve Sas,

    Welcome back! Ben trots op je!

    X

  • 09 Mei 2009 - 10:54

    Hayat:

    hoi saskia,

    je hebt alweer een nieuwe baan lees ik. top!
    hoop dat het goed met je gaat.
    als dat boek nog van je uitkomt...dan wil ik er graag 1 hebben!

    Groetjes,
    Hayat

  • 10 Mei 2009 - 17:15

    Esther:

    Lieve Sassie, fijn dat je weer gezellig bij ons bent! Geniet van alle lieve mensen om je heen, je leuke nieuwe baan en het mooie Zuilen! Gaan wij ook weer van jou genieten.

    Dikke kus van de hele familie :-)

  • 11 Mei 2009 - 08:19

    Raketje:

    Mooie foto's, en dat hier in het Nederland :) Hou dit vast.
    X

  • 11 Mei 2009 - 09:20

    Mariëlle:

    Mooi he, dat je ogen geopend kunnen blijven voor al het moois om je heen ! Well done ! En je weet het.... de thee staat hier klaar !

    Heel veel liefs en dikke zoen, Mar X

  • 07 Maart 2010 - 09:45

    Sabrina:

    Hey Sas!
    Long time no see...and no speak...
    Ik ben ook weer terug in Nederland, 4 april ga ik weer terug naar Turkije.
    Zin om een ker live bij te kletsen onder het genot van een borrel??
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 90786

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: