Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

20 December 2008 | Thailand, Sukhothai

Vanuit Pak Chong zijn we op weg gegaan naar Sukhothai, maar overnacht in Nakhon Sawan, omdat we anders al om 7 uur in de bus hadden moeten zitten. De busreis naar Nakhon Sawan vond ik een drama. De hele reis van ongeveer 6 uur heeft er een tv aangestaan met Thaise soaps en foute muziekzenders. Tegen die herrie was ook mijn iPod niet opgewassen en ik had er niet aan gedacht oordopjes mee te nemen. Dat is dus een tip voor busreizigers. Bij elk busstation stopt de bus een paar minuten: mensen erin, mensen er uit en weer verder. Elk station denk ik weer: zal ik even op en neer rennen voor wat eten en een sanitaire stop? Als ik eindelijk moed verzameld heb en halverwege de bus ben, stapt er een horde jongeren in, de school is blijkbaar net uit. De bus puilt helemaal uit en ik wurm me eruit, maar weet ook dat ik me er weer in moet wurmen en dat ik helemaal achteraan zit. Het is goedgekomen, maar ik heb geen vrienden gemaakt. Na 1 overnachting is het weer rise and shine om 6 uur en om half 7 nuttig ik een Thais ontbijt met rijst, kip en gehakt met ketjap. Peter en ik voelen onze magen wel wat protesteren een paar uur later, maar geen gevolgen verder. Deze busrit gaat wel goed: geen lawaai, geen hordes mensen en om half 12 staan we in Sukhothai. Inchecken en op pad met de fiets! Het Sukhothai Historical Park (ook een World Heritage site) is ontzettend mooi. Ruim opgezet met parken eromheen en als je moet kiezen tussen Ayuthaya en Sukhothai zou ik zonder twijfel naar de laatste gaan. Het is niet moeilijk om hier hele mooie foto's te maken! Van een Nederlands meisje die we tegenkomen, horen we dat Pai leuker is dan Mae Sot wat onze volgende stop zou zijn. Maar we hebben de tijd dus we vertrekken morgen vooralsnog naar Mae Sot. Ze geeft ook goede tips voor Laos, wat het inschatten van m'n tijd daar wat makkelijker maakt. Ik hoor van haar net als zonder uitzondering van andere toeristen slechte verhalen over Vietnam, dus ik denk dat ik daar maar een week ben en de laatste weken gebruik voor nog een paar mooie Thaise eilanden. Er zijn ergere dingen om over na te denken.

  • 20 December 2008 - 18:53

    A3:

    Ziet er allemaal fantastisch uit. Geweldige vehalen! Geniet maar lekker.

  • 21 December 2008 - 13:34

    Mariëlle:

    Wat heerlijk om gewoon de dag de dag te laten zijn...

    Prachtige plaatjes overigens, maakt je verhaal, dat al leeft, helemaal beeldend !

    Liefs, Mar XXX

  • 23 December 2008 - 08:24

    Gerard Kuipers:

    Schitterend je verhalen en de foto's. Geniet! Fijne tropische kerstedagen en goede start in 2009

  • 25 December 2008 - 10:53

    Menno:

    Fijne kerst vanuit NL.

  • 26 December 2008 - 08:25

    Karen En Alex:

    Een hele fijne kerst en een superleuk, gezond en reislustig 2009!!

    Op naar het mooie Laos?

    Volgende week kunnen we schaatsen....

    Liefs K&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 90717

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: