Khao Yai National Park - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Khao Yai National Park - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Khao Yai National Park

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 December 2008 | Thailand, Bangkok

Gisteravond zijn we nog naar de nachtmarkt in Pak Chong geweest en de nacht die volgde, was nogal frisjes..dat valt me een beetje tegen na ruim een maand 30 graden. Ik denk dat ik in Chiang Mai een fleecejack zal moeten kopen in aanvulling op mijn sweater. Vanochtend om 8 uur zijn we vertrokken naar het Khao Yai National Park, een Unesco World Heritage site. Voordat we gaan wandelen, krijgen we sokken tegen de leeches (bloedzuigers) en de teken die blijkbaar volop aanwezig zijn (vanavond dus grote tekencheck). Urenlang hebben we met onze gids rondgezworven en echt vanalles gezien: makaken, gibbons, slangen, herten, yellow-billed hornbills (soort grote toekans van een meter hoog en een spanwijdte van 2 meter), een adelaar en een hele grote zwarte eekhoorn die Peter en ik zelfs aanvankelijk aanzagen voor een aap. Alleen de olifanten hebben zich te goed verstopt vandaag. De gids is superenthousiast en rent naar elk dier dat hij heeft gespot. Hij draagt een telescoop met zich mee, waardoor we alles goed kunnen zien. Het park is echt enorm groot en we rijden na de lunch rond in onze safari-jeep. Eenmaal weer terug in het hotel gaan we eten bij een restaurantje aan de weg, waar we van een van de dames daar hele goede tips krijgen voor het zuiden van Thailand. Snorkelen schijnt nu in Koh Samui niet goed te kunnen: het water is rond deze tijd troebel en ze raadt ons aan naar de Surin-eilanden te gaan, Similan of Koh Phi Phi. Aangezien Ferry half januari komt zal ik uberhaupt de hele planning moeten herzien, maar ik vind het steeds leuker om de tips te volgen die ik gaandeweg opdoe en we zien wel waar ik ben half januari! Nu druk overleggen waar we morgen heengaan.

  • 18 December 2008 - 15:16

    Raketje:

    bloedzuigers, teken, apen, mutant-squirrels; ik zeg: KEI-gaaf!!! En wat ontzettend sexy van die witte troler-kniekousen ;-)

  • 18 December 2008 - 18:01

    D:

    Hey Sas,

    Brings back memories... Super mooi daar. Ga je ook naar Maleisië? Geweldig
    Ik ga met mn griephoofd nog even een advies afmaken...

    Take care & have fun!
    D

  • 18 December 2008 - 21:32

    Patricia De Jong:

    He Sas, wat heerlijk om je weer blij te zien.. ik geniet van je verhalen!

    Veel liefs Patricia

  • 20 December 2008 - 11:57

    Anton:

    Hee, heb ik toch nog wat gemist in het noorden! Ziet er hartstikke mooi uit. Bij gebrek aan volle maan gaan we vanavond naar de Half Moon Party. Anton X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 90712

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: