Last but not least - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Last but not least

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

I DID IT!!!!
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de reacties... het meeleven en meereizen. Samen met jullie heb ik alle hoogte- en dieptepunten beleefd. De sombere dagen en de topdagen. Ik ben al met al zo gelukkig geweest op deze reis dat ik dat als souvenir voor mezelf mee naar huis hoop te kunnen nemen. Op dit moment hoef ik alleen maar met blote voetjes over het strand te lopen, naar de sterrenhemel te staren en van de zon te genieten. De reis heeft me heel veel gebracht. Het is goed zo.....
Ik maak jullie nog even jaloers met foto's van snorkeluitjes, beachparties en bounty-stranden. Maar dat is het dan ook...ik ga afscheid nemen van een bijzondere reis. Koh Lanta en Railey zijn mijn laatste bestemmingen. Woensdag aanstaande vlieg ik terug, donderdag 12 februari om half 7 's ochtends land ik op Schiphol. Dus dat wordt vroeg opstaan mensen!!! :-)
De uitsmijter van vandaag zijn Saskia's gouden tips voor beginnende wereldreizigers: sla ze op, print ze uit, whatever, hiermee kan je de hele wereld aan....
1) Gouden tip van mijn mama (Yvetje, ook voor jou komt 'ie nog 1 keer): kijk altijd nog 1 keer achterom voordat je ergens weggaat. Ik heb daar mijn hele leven al plezier van! Nooit iets kwijt....
2) Neem altijd een kaartje mee van je hotel of guesthouse als je de deur uit gaat, niet iedereen spreekt Engels en zo kom je altijd thuis.
3) De Ferry-kamercheck: loopt het toilet goed door, kan de deur op slot, is het bed schoon, doet de airco het.
4) Stop een omrekentabel van de plaatselijke valuta in je portemonnee, zeker in het begin van een nieuw land weet je het nog echt niet uit je hoofd. Reken ook altijd het wisselgeld al uit: ze bedonderen je waar je bij staat.
5) Reserveer altijd alvast 1 nachtje op een nieuw bestemming, je bent vaak moe als je aankomt, dan heb je geen zin om met je rugzak op zoek te gaan (ik niet tenminste)
60 Neem slotjes mee voor tas en deur, veel profijt van gehad
7) Niet de deur uit zonder de 3 W's: water, wc papier en wax-oordopjes. Wat betreft het laatste: of het nou hanen zijn midden in de nacht, thaise soaps in de bus, rochelende mannen 's ochtends...je hebt ze nodig.
8) Neem bij binnenlandse vluchten een trui mee, ik vergat dat het toch wel koud is in een vliegtuig, ook al is het 30 graden buiten
9) Bekijk kamers op travelfish.org of tripadvisor.com: beter dan de Lonely Planet en leverde mij juweeltjes van guesthouses op
10) Ik hield altijd mijn tas op schoot, zelfs in restaurants. Ook op paradijsjes als de Gili's worden gewoon camera's en geld gestolen. Altijd opletten.
11) Zorg voor een noodvoorraad eten. Soms kom je dagenlang alleen chips en gefrituurde frut tegen.
12) Koop een lokale telefoonkaart voor het bellen naar guesthouses of andere dingen die je wil reserveren, heel goedkoop!
13) Doe NOOIT 2 dingen tegelijk. Ja, dames, we zijn daar goed in, maar nu even niet. Paspoorten, camera's en geld zijn weg voor je er erg in hebt, ik heb in elk land gedupeerden gesproken. Pay attention...
14) Tip van Monique: een klein waslijntje meenemen. Goed gebruik van gemaakt, niet overal heb je goede voorzieningen.
15) Lees verhalen van anderen op waarbenjij.nu. De tips liggen voor het oprapen.
Veel liefs en tot snel ( en nee, je hoeft echt niet mijn 5000 foto's te bekijken)
Saskia
(AKA Passie Sassie)

  • 06 Februari 2009 - 10:53

    Hester:

    Ik zal ze missen die heerlijke verhalen van je! Geniet nog lekker, het zijn toch nog wel een aantal dagen!!!

    liefs,
    Hessie

  • 06 Februari 2009 - 10:56

    Raketje:

    Lieve passie sassie, heb met je meegenoten! Ik kijk er wel naar uit om je weer te zien en echt te spreken, alvast een goeie reis terug en tot snel!!! Dikke knuffel ook aan Peter

  • 06 Februari 2009 - 10:56

    Vincent:

    en nou bundelen al die verhalen....en de nieuwe Floortje Dessing worden. Of denk je ooit nog normaal te kunnen gaan werken? ;-) Geniet er nog even van!

  • 06 Februari 2009 - 11:57

    Sandra:

    Wat moet ik nu 's avonds doen? ;-)
    Was erg leuk je te kunnen volgen ennuh, 5000st is veel maar wil wel een hoop foto's zien hoor!!
    Geniet nog van je laatste dagen, maar aan de foto's te zien is dat echt geen enkel probleem!!

  • 06 Februari 2009 - 12:17

    Ruud:

    Tjeempie, wat snel alweer!
    Nog veel plezier die laatste korte daagjes!

  • 06 Februari 2009 - 12:53

    Mariëlle:

    En de volgende trip staat al voor je in de planning: je bent more than welcome in The Gambia !

    Geniet nog volop en volop na !

    Dikke zoen, Mar XXX

  • 06 Februari 2009 - 12:53

    Mariëlle:

    oh ja, en Peter natuurlijk ook !

    XXX

  • 06 Februari 2009 - 13:58

    Joke:

    Wat is die tijd snel gegaan. Iedere keer keek ik weer uit naar die geweldige verhalen van je. Ik zal ze missen. Geniet nog even van die laatste dagen!

  • 06 Februari 2009 - 16:14

    M:

    Heerlijk al die vrolijke foto's,geniet nog maar.Zal het lezen van dit reisboek zeker missen en ook de bounty foto's. Goede reis terug alledrie,ook al reist Ferry eerder,fijne tuiskomst en tot gauw,M xx

  • 06 Februari 2009 - 20:54

    Frieda:

    Voorlopig nog lekker blijven genieten, Sas, samen met je twee mannen!
    Wanneer ga je weer? Enneh blijven schrijven, hoor!
    Liefs, Frieda

  • 07 Februari 2009 - 03:56

    Wouter:

    Wat gaat dat snel! Je gaat alweer bijna terug! Ik schrijf dit berichtje vanuit een winkel in Adelaide. Grappig idee. Ik ben nog niet op de helft, maar het is nu al onvergetelijk, op allerlei fronten! Geniet van je laatste dagen en succes met acclimatiseren. Groetjes aan de heren daar! x

  • 07 Februari 2009 - 16:59

    Arnold En Esther:

    Tot snel!!!!!!! :-)

  • 08 Februari 2009 - 11:29

    Karen:

    Hey Sas,

    Time flies when you are having fun! We hebben allebei echt genoten van je mooie verhalen en het was altijd weer leuk om naar je volgende story uit te kijken. Geniet maar lekker van je laatste weekje in de zon en een hele goede reis terug...

    Liefs
    Alex en Karen

  • 08 Februari 2009 - 19:19

    M:

    Saskia

    Het Vakantie groetje was op rijm
    De welkoms groet zal dat ook zijn
    Van al het moois wat je hebt gezien en beleefd
    Heeft menigeen intens meegeleefd
    Van al de hoogtepunten en trieste dalen
    We konden het volgen in jouw verhalen
    Van al die indrukwekkende momenten
    Die je hart veel beweging schenken
    Van het lange ploeteren in de bush-bush
    Met als gevolg, vermoeidheid die je om sloeg
    Van de ontroering in het gast gezin
    Daar klonk een zekere herkenning in
    Van het verschil tussen rijk en armoe
    Op de vuilnisbelt geven zij aan hun honger toe
    Van al het bijzondere eten
    Ook dat zal je nooit vergeten
    Van de kindergezichtjes en hun glimlach
    Die je daar in het weeshuis zag
    Van al die stille gedachten
    Die je weer terug op de been brachten
    Van de zonsondergang, het strand en troebel water
    En met duizenden foto’s voor later
    Van de goede terugreis wens van ons
    En een warme winterskoude thuiskomst
    Is het eind nu werkelijk in zicht
    En is dit het absolute laatste bericht.

    Mama en Papa

  • 09 Februari 2009 - 07:16

    Miranda De Man:

    Hallo Saskia,
    Wat is het snel gegaan!
    Ik heb genoten van je verhalen en foto's (ondanks dat ik echt niet alles heb gelezen want ik moest af en toe ook werken...haha)
    Geniet van de laatste dagen en een hele goede reis terug!
    Groetjes,
    Miranda

  • 09 Februari 2009 - 07:30

    M:

    voor jou lieve Peter
    we zijn je niet vergeten
    als trouwe rots in de branding
    weet jij als geen ander hoe het ging
    voor jou nog een familie bezoekje
    het weerzien met Pa en broertje
    en bracht het reizen met boot en bus
    momenten voor saamhorigheid dus
    nu nog een goede reis naar huis
    dan foto's kijken op de buis

    Jacques en Claudia

  • 17 Februari 2009 - 18:32

    Menno:

    Hee Saskia,

    Alweer gewend in Utrecht.
    We moesten maar eens samen lunchen. Toko beneden bij Bijenkorf?

    Meno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 90719

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: