Dat was Java - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Dat was Java - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Dat was Java

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 November 2010 | Indonesië, Ubud

Dag lieve allemaal. Jullie kunnen weer rustig slapen: we zijn op Bali.
Dat ging natuurlijk niet zonder slag of stoot. Deze keer wilde ik echt op tijd zijn. Je moet een uur vantevoren op het vliegveld zijn, het advies was 1 1/2 uur en ik dacht, prima: 2 uur vantevoren zijn we er. De taxi was netjes op tijd. Om 6 uur 's ochtends sharp op het vliegveld om om 8 uur te kunnen vliegen en om 10 uur op Bali te zijn. Bij aankomst bleek echter dat het vliegtuig minstens 3 uur (!!!) vertraging zou hebben. De vlucht zelf is maar een uur. Tja, dan maar wachten, boekje lezen, etc. Ik begon al bang te worden dat we uberhaupt niet meer weg konden i.v.m. de Merapi. De 3 uur werd 4 uur, werd 5 uur en 6 uur. Kortom wij hebben een hele leuke dag gehad op het vliegveld van Yogyakarta. Dat betekent een dag minder in Ubud en het is allemaal al zo kort. Maar we zijn er en we sluiten daarmee Java af. Nog een kleine inkijk in onze laatste dag:

Ondanks de nieuwe uitbarsting van de Merapi zijn we doorgereden naar de Borobudur dus dat hebben we nog gered en gelukkig maar: heel indrukwekkend. Het blijft bijzonder te realiseren dat mensenhanden zoiets ontworpen en gebouwd hebben!
We bezoeken die dag ook nog een marktje. Ik had iemand gehoord over en specerijenmarkt en dat leek me wel leuk. Die zat tegenwoordig bij
de vogeltjesmarkt volgens het hostel. Nog even meepikken dan. We hebben er nog geen 10 minuten rondgelopen. Bij het eerste kraampje zien we kleine kuikentjes in de kleuren roze, groen en geel gespoten. Waarom? geen idee, blijkbaar schattig. Ik heb een foto die ik later zeker zal uploaden. Dan valt m'n oog op zwaar verwaarloosde vogeltjes, zelfs een uil en als er ook vleermuizen (!) in kooitjes blijken te hangen zegt Martijn wat ik denk: stofmaskers snel op en wegwezen. Dit kan niet gezond zijn hier. Het is echt wel even slikken hoe hier met dieren wordt omgegaan.

Van Java heb ik minder gezien dan ik hoopte en Yogya was veel drukker dan ik dacht met al die eetstalletjes, bejaks (waar je in rondgereden wordt), malls, hordes brommers en enorme universiteitscomplexen.

Nu genieten van Bali: massages, verse fruitsapjes, rijstvelden en zeker Ubud: lekker struinen langs de winkeltjes.




  • 04 November 2010 - 06:59

    Hester:

    zijn die vogeltjes niet voo bij begrafenissen? weet dat ze op Bali (liefst levende) vogeltjes aan de kist hangen die helpen de geest te begeleiden naar het volgende leven.
    veel plezier op Bali, als ik je verhalen lees zie ik het weer voor me!

  • 04 November 2010 - 07:36

    Ruud:

    Wai zielig die beestjes! :(
    Maar goed om je weer te lesen; met al die uitbarstingen die steeds heftiger lijken te worden begon ik me al een beetje zorgen te maken na een paar dagen webstilte. Dat krijg je als je zo trouw schrijft. ;) Veel plezier op Bali!

  • 04 November 2010 - 07:36

    Ruud:

    Lesen=lezen. IPap's typen niet als een degelijk toetsenbord...

  • 04 November 2010 - 08:11

    Ma En Pa:

    geniet maar lekker en vooral van die heerlijke massage,s

  • 05 November 2010 - 09:34

    Yvje :

    Fijn te horen dat jullie veilig over zijn gekomen, verder genieten maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 90777

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: