Uw correspondent ter plaatse - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Uw correspondent ter plaatse - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Uw correspondent ter plaatse

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

28 Oktober 2010 | Indonesië, Yogyakarta

Er is behoorlijk wat nieuws hier sinds wij in Indonesië zijn. We zien hier sowieso veel nieuws: in hostels, restaurants, open huiskamers staat de tv eigenlijk altijd wel aan.
Dus ja, de tsunami hebben we meegekregen, hoewel wij alleen de plaatselijke tsunami in Jakarta daadwerkelijk hebben meegemaakt. De uitbarsting van de Merapi betekent geen vulkaan beklimmen en dat wilde ik graag. Er liggen ook leuke bezienswaardigheden daar in de buurt, maar die laten we maar gaan. Wat nog erger is, is dat de Borobudur tijdelijk dicht is vanwege de stofwolken. Het is toch niet te geloven? Ik krijg gewoon de kans niet cultureel bezig te zijn.
Gelukkig is Yogya wel een meer relaxte omgeving dan Jakarta, hier kun je ook 's avonds lekker struinen langs eetstalletjes, maar ook talloze kraampjes met armbanden, t-shirts en allerlei batikdingen. Vanavond is het mijn eigen avond. Hoewel mijn beroep anders doet vermoeden, ben ik van nature niet zo sociaal aangelegd en na dagenlang onder de mensen te zijn geweest, ben ik er even klaar mee. Martijn ontmoet studievriend Berto. Die had vanochtend afgezegd, maar ik zag die sms als eerste en ik kon het niet laten om terug te sms-en met iets in de trant van: ben jij nou helemaal besodemieterd, we komen hier na 15 jaar, je maakt maar tijd. En zo geschiedde. Ik heb nu dan even Saskia-tijd: lekker meisjesdingen doen, beetje rondstruinen, m'n verhaaltje schrijven voor het slapen gaan :-)
Fijn.

  • 28 Oktober 2010 - 16:10

    Ruud:

    Ook belangrijk, Sas-tijd. Zo te horen klonk het enorm druk de laatste dagen. :) En veel rennen voor vliegtuigen.
    Hier iets minder exotisch: een weekendje Ardennen. Ook wel veel water wellicht... ;-)

  • 28 Oktober 2010 - 18:24

    Esther:

    Haha, ja, dat klinkt helemaal als Sassie!
    Dus ontmoeting met Berto was vast heel bijzonder?
    Tsunami...heftig!
    Lekker wat tijd voor jezelf... mmm... altijd goed! :-)

  • 28 Oktober 2010 - 18:34

    Lex En Dora:

    dit is toch geen vacantie! hollen en draven en dan voorgesloten poorten staan.(sic)
    geweldig die verhalen, maar heel jammer van de vulkaan en de borrobodur. leuke saskiatijd gehad?

  • 30 Oktober 2010 - 09:24

    Eelk&Alet:

    Ja lekker stoffig hier he! Maar staat je hartstikke goed dat mondkapje!

  • 31 Oktober 2010 - 10:12

    Yvje:

    Goed dat je die tijd ook even neemt! Jammer van het natuurgeweld maar dat maakt het allemaal wel ECHT toch? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 90771

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: