Tel je zegeningen in Ubud - Reisverslag uit Banjaran Abangan, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Tel je zegeningen in Ubud - Reisverslag uit Banjaran Abangan, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Tel je zegeningen in Ubud

Blijf op de hoogte en volg Saskia

18 December 2016 | Indonesië, Banjaran Abangan

Ik begin mijn ochtend met een wandeling door de rijstvelden - instant happiness. Vrouwen zijn al druk bezig met de was in de waterstromen langs de velden, kippen met hun kleintjes scharrelen rond en ik passeer grote resorts, maar ook warungs en eco cafés. Jungjungan is daarmee toegankelijker geworden. Even de benen strekken is een goede opwarming voor de volgende yoga-ervaring.

"With the spiritual knowledge gained through the practice of yoga, you will make yourself a temple within"

Deze ochtend wordt de yoga-les inclusief 'blessing' gegeven door yogi en healer Master Arsana. Nu liggen er in plaats van 5 zo'n 30 matjes klaar. Uit omliggende yoga-oorden komen yogi's hierheen om zijn les te volgen. En ik lig ertussen, met nog spierpijn van gisteren. In andere omstandigheden (zoals jullie op je vrije zondag en de kou buiten) had ik het vast laten schieten. In deze omstandigheden: ga ik ervoor.

En ja, het is een pittige les, maar meester Arsana is een inspirerende en grappige docent. Ik hou dapper vol, tot de tranen in m'n ogen. De eindontspanning komt geen minuut te vroeg: na 2 uur ben ik kapot. Tijdens de rust ontvangt iedereen een "blessing" van de meester (zie link), bij mij kraakt hij ook mijn nek. Hij doet blijkbaar wat nodig is.

http://arsana-kundalinitantrayoga.com/kundalini-tantra-yoga/tantra/

Het is een bijzondere ervaring en als we daarna met zijn allen aan de kruidenthee zitten heb ik leuke gesprekken. Het is toch een bepaald type mens wat hier op af komt: Carmen is zo'n bijzonder mens. Zij is al sinds 2012 op reis en werkt overal waar ze komt als vrijwilliger zodat ze eten en onderdak heeft. Op die manier heeft ze nauwelijks kosten. Inkomsten krijgt ze van het onderverhuren van haar huis in Spanje. In Ubud leeft ze al maanden in de ashram van meester Arsana. "Ik voel me rijk" zegt ze: "rijk omdat ik elke dag de zon zie opkomen en zie ondergaan." Carmen - die advocate is - gaat voorlopig nog niet naar huis. Haar volgende stop is Byron Bay; het Ubud van Australië.

Als ik ben bijgekomen ga ik naar Ubud centrum. Waar ik vast spijt van heb zodra ik er ben...maar dat is niet zo! Opgewekt struin ik elk winkeltje af voor frangipani (de typische Balinese bloemetjes) en een beeldje van Ganesh. Voor een beetje Bali thuis.

Als ik geslaagd ben loop ik nog langs een eettentje waar mijn oog op viel in Google Maps. Sayuri Healing Food Cafe. De dag staat nota bene in het teken van healing dus hier moet ik wel een kijkje gaan nemen. Leuk! Ik heb gelukkig nog tijd voor een Matcha latte en de Sun Wraps. Ontzettend lekker. Wat een ontdekking dit! Een hele rustige plek, net buiten de drukke straten met een originele kaart. Voor liefhebbers van Sari Organik, Atman en Bali Buda: gouden tip!

Blij dat ik gegaan ben, want misschien definitief afscheid. Wie hier voor zijn rust komt kan beter een onderkomen in Junjungan village zoeken en het centrum mijden.

Dankbaar voor deze dag.

  • 18 December 2016 - 12:05

    Yv:

    Heerlijk meegenieten, ik moet denken aan NZ als ik zo je verslagen lees! Als je terug bent en we bijgepraat zijn en ik je honderdduizend tips heb ontfutseld, moeten we weer eens naar de film kijken samen! Geniet nog maar extra, hier is het grijs en saai weer...
    Dikke x

  • 18 December 2016 - 21:07

    Frieda:

    Mooi om je verhalen te lezen, Sas. Fijn dat je het weer zo enorm naar je zin hebt daar. Je verhalen maken me nieuwsgierig naar jouw paradijs. Houd het vast! X

  • 19 December 2016 - 06:15

    Esther:

    Wat heerlijk Sas!!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Banjaran Abangan

Spiritueel Bali

Terug naar Bali als yogi

Recente Reisverslagen:

18 December 2016

Tel je zegeningen in Ubud

17 December 2016

Ohmmmmmm

13 December 2016

Chillen op Gili Meno

08 December 2016

Op yoga-tour in Ubud
Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 90653

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: