Op yoga-tour in Ubud - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu Op yoga-tour in Ubud - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Saskia Schepers - WaarBenJij.nu

Op yoga-tour in Ubud

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 December 2016 | Indonesië, Denpasar

Er zijn heel wat reizen geweest de afgelopen jaren: Spanje, Marokko,Cuba en Curaçao. Maar mijn hart klopt nog altijd het hardst voor Indonesië.
En nu - zoveel jaar verder en bezig met een yoga-opleiding - alle reden om naar yoga-walhalla Bali te gaan!

De start is natuurlijk in Ubud. The Yoga Barn, Ubud Bodyworks, Ubud Yoga Centre en nog een hele batterij aan yoga-oorden. Ik slaap in Ubud in homestay Pratama House bij de superaardige en attente Ayu. De rustige plek in de homestay is wel een verademing vergeleken met het gekkenhuis dat Ubud geworden is. Ongelooflijk druk, de Hanoman-straat een aaneenschakeling van winkeltjes en geen rijstveld meer te bekennen in het centrum. Ondanks dat weet ik nog feilloos de weg.

Mijn yoga is kundalini-yoga: de yoga der yoga's. Een meditatieve yoga-vorm waar het niet gaat om de lenigste (of de hipste) in de klas te zijn, maar om hoe het voelt.
Kundalini-yoga vind ik in Ubud Yoga Centre met uitzicht over het groene zuidelijke Ubud. Kundalini Tantra Yoga - wat ik nog niet ken - bij Ubud Bodyworks Centre. Daar kijk je neer op het centrum van Ubud.

Wat gaaf om 'mijn' Ubud nu vanuit een ander perspectief te bekijken. Belangrijk om me dat in te prenten, want hoewel Ubud nog steeds een goede vibe heeft, is rondwandelen an sich geen meditatieve aangelegenheid meer.

Het Ubud Yoga Centre is een prachtige (vrij nieuwe) plek! Fijn personeel, goed verzorgd, een café erbij voor allerlei gezonds. Top! Een fijne Engelse docente met als bonus een eindontspanning met gong.
De Kundalini Tantra yoga bij Ubud Bodyworks is een heel andere ervaring: in een compound midden in het centrum en een Balinese docent. Hier vind je geen zaal vol hippe yogi's maar mensen in allerlei soorten en maten. Mensen met doorzettingsvermogen, want blijkt vrij pittig!

Mijn ontspanning vind ik in shoppingstraten Hanoman, Dewi Sri en Gootama. Hier zitten ook goede eettentjes.

Zeker de moeite waard: Puspa's Warung, Run's Warung, Dapur Bunda, Atman en Fair Warung (de tonijn: goddelijk!).
En ik kocht vooral leuks bij Yin, Linggam en Carma.

En wie voor de ultieme ontspanning gaat: de massages bij Taksu zijn ongeëvenaard.

Namasté

  • 16 December 2016 - 20:20

    Bart:

    Echt heel gaaf! #jaloers - helpt yoga daar ook tegen?? :)

  • 19 December 2016 - 06:17

    Esther:

    Nu weer heel andere ervaring nu je zelf zo met yoga bezig bent?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Spiritueel Bali

Terug naar Bali als yogi

Recente Reisverslagen:

18 December 2016

Tel je zegeningen in Ubud

17 December 2016

Ohmmmmmm

13 December 2016

Chillen op Gili Meno

08 December 2016

Op yoga-tour in Ubud
Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 90650

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 05 Mei 2017

Avontuurlijk Jordanië

07 December 2016 - 20 December 2016

Spiritueel Bali

22 Oktober 2010 - 14 November 2010

Terug naar Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: